Ni missade väl inte förra inlägget - Detektiv Uppdrag! Detta är fortsättningen!
 
Ny härlig dag! Nu ska vi fortsätta med sökandet efter Lisa. Linda hade kollat upp det där med Den Sovande Änkan så nu ska vi få höra!
 
 
Bla, bla, bla Änkan hade en kompis, Bla, bla, bla änkans kompis höggs ner, bla, bla, bla...

Nu fick ni reda på lite vad som hände!
Efter detta red jag till Elizabeth och bad om hjälp, hon sa att vi måste väcka änkan och att vi skulle göra det med Aidiens Tårar och med Aidiens Ljus.
 
 
 
 
 
 
Efter jag samlat på mig det skulle jag rida till änkan att hälla Aidens Tårar på den och ge den Aidiens Ljus. Men först väntade jag på natten sedan gav jag den det!
 
 
Änkan sa att om den hjälpte mig bettyde det att den hjälpte Lisa så att Lisa kunde hjälpa den. Så den hjälpte mig för att hjälpa Lisa så att Lisa kunde hjälpa den!
 
 
 
När jag skulle rida tillbaka och se ifall Lisa kommit ut fatnade Yang i en björnfälla! Naturligtvis låg Mörkerrytarna bakom detta!
 
 
Stackars Cinnamonshout! Kolla den i mitten skrattar till och med!
 
 
 
Denhär gången blir det Lisa som får rädda dagen. Hon dök plötsligt upp med Starshine och med sin rosa magi sköt hon bort Mörkerrytarna!
 
 
Efter det läkte hon min häst's sår och gjorde honom fri ifrån fällan.
 
När dagen kommit red jag tillbaka till Elizabeth och berättade om Lisa.
 
 
Alla druider blev kallade till ett möte i Stencirkeln.
 

//Elsa Goldfall

Kommentera

Publiceras ej