Dags för Detektivuppdrag med Starshine!
 
I uppdragsloggen såg jag att det fanns ett uppdrag som hette Ett möte i skogen och personen man skulle prata med vad Starshine, Lisa's häst. Detta uppdrag var i Gröndal. Så jag red till Gröndal och letade efter Starshine.
 
 
Mycket riktigt, Starshine skirttade runt i Gröndal. Så jag pratade med honom och fick veta vad som hände när Lisa försvann. Han hade naturligtvis ingen aning om var Lisa kunde vara, men jag fick i uppdrag att leta på Dom Glömda Hedarna. Jag hittade ett spår ifrån både Lisa och Starshine.
 
 
Ett ganska stort spår vill jag säga. Det ser ut som om någon eld varit där, och att det blev just det här kan inte vara en slump. Efter Starshine fått se dethär skulle vi leta efter fler ledtrådar.
 
 
Jag hittade en Pandorisk Spicka, jag rapporterade genast till Starshine.
 
Kom Starshine!
 
Jag ledde Starshine till platsen och där fick vi faktist kontakt med Lisa. Hon sa att vi var tvungna att väcka Den Sovande Änkan. Varken Starshine eller jag visste vad det var för någon (visserligen visste redan jag vem det var)
så jag red till Linda och frågade. Hon visste inte heller men hon skulle kolla i bibloteket efter böcker om den. Medans hon gjorde det red jag och frågade Baronnessan och Spejarmästaren men ingen av dem visste, inte ens Spejarmästaren!
 
Sedan blev det en klocka och jag var tvungen att vänta en dag.
 
//Elsa Goldfall