Nu ska jag bege mig till Dark Core's hemliga plattform igen...
 

Nu är jag ''Populär'' med Solens Cirkel och ska bege mig till Dark Core's hemliga platform ute i vattnet igen.
Dock kom jag inte ihåg varför vi skulle dit. Något med Katja tror jag Alex sa.
 
 
Alex stod hos Mrs Holdswordfjsdfadf (Jätte svårt efternamn) efter att vi hjälp James med hans mardrömmar om just Katja.
 
 
 
Rodsman väntade vid vattnet. Han bad mig först hämta en flaskpost från hans fru för att han skulle slippa vara rädd och sedan att jag skulle hämta tomflaskor för att han skulle kunna skicka tillbaka. När det var klart kunde vi äntligen bege oss till Dark Core's hemliga plattform. Såhär ser den ut.
 
 
 
När man är här måste man akta sig för Dark Core snubbarna så att dom inte ser dig. Annars slängs du ut därifrån. I alla fall där du började. Man gömmar sig bakom lådor.
 
 
 
När jag kom dit såg jag ett gäng skumma typer. Ungefär mellan den där svarta tjejen och Justin ser ni mig.
Jag vet att den i rött är en mörkerryttare och hon svarta tjejen tror jag också kan vara det. Även att Katja kanske kommer bli en mörkerryttare. Kanske till och med Justin!
 
 
Jag såg att Katja stog framför en portal till Pandoria och hon hade någon orange-rosa virvel i ansiktet.
 

När jag kom tillbaka var det en massa rosa sprickor till Pandoria i Silvergladebyn och det svävade runt en massa Skyggsökare, så jag red till Häxan Pi och bad om Skuggsugarmaskinen eller vad den hette.
Jag sög upp alla Skuggsökare med maskinen men jag visste inte hur jag skulle stänga sprickorna, så jag red till Fripp och frågade.
 
 
Han berättade att jag skulle andvända maskinen för att försvaga sprickorna och sedan skulle det komma upp en speciell ruta där jag skulle klicka på blåa sjärnor.
 
 
 
Det var väldigt många sprickor i Silvergladebyn.
 
 
Här ser ni hur jag beskrev på ett ungefär. Man ska klicka på dom blåa sjärnorna till den Pandoriska kraften är borta.
 
 
Här ser ni att jag stängt sprickan.
 
 
Alex var naturligtvis också här och försvarade byn.
När det var klart såg jag att Elizabeth ville att jag skulle kontakta Spejarmästaren (tror jag) och där fanns två uppdrag till. Ett uppdrag om att jag skulle hämta Steave's jordekorrar och ett om att jag skulle hämta hem Linda's häst Meteor. Så det gjorde jag. Han skrittade runt i Gyllenbladsskogen. Jag gav även Steav's ekorrar till Spejarmästaren.
 
 
Ydris vid Cirkusen ville att jag skulle kunna besöka honom oftare. Så han ville att jag skulle kolla i en låda och där fanns en leksakstransport. Han skulle tydligen trolla med den. Han bad mig hämta fem stycken femklöver. Men det gick inte. Så han bad mig hämta Ed Fields, Specialsås. Men den var slut! Så då fick jag springa runt och hämta pinnar i Hollow Woods, Figrove och Gröndal. Efter det hade han sin Specialsås och han gav den till mig så jag kunde ta den till Ydris.
 
 
Där trollade han den till en riktig transport som man kunde åka med.
 
Det var allt för mig!
 
 
//Elsa Goldfall

Kommentera

Publiceras ej